Preposlať Toyota Auris

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Toyota Auris

11.05.2007 | David Kudláček | Recenzia | Komentárov: 0 |

Čo znamená Volkswagen Golf pre Európu, predstavuje Toyota Corolla pre zbytok sveta. Deväť generácií najpredávanejšieho automobilu bolo verných označeniu Corolla. Desiata generácia predstavuje radikálny zlom: na scénu vstupuje nová Toyota Auris.

Čo znamená Volkswagen Golf pre Európu, predstavuje Toyota Corolla pre zbytok sveta. Deväť generácií najpredávanejšieho automobilu bolo verných označeniu Corolla. Desiata generácia predstavuje radikálny zlom: na scénu vstupuje nová Toyota Auris. Pvá Toyota Corolla ziška z výrobného pásu vroku 1966. Od tej doby uvidelo svetlo sveta takmer 30 miliónov vozov tohto typu. Hlavným dôvodom, prečo výrobca siahol k zmene názvu, je snaha prilákať nových zákazníkov. K tomu samozrejme nestačí iba zmena názvu, ale je potrebné pridať niečo naviac. Vzhľadom k tomu, že Corolla bola vždy veľmi konzervatívne tvarovaná, rozhodli sa návrhári opustiť "staré poriadky" a vytvorili vozidlo mladistvého vzhľadu. Ako bonus pridali aj nové označenie. Za dizajnovým stvárnením nového Aurisu stojí vývojové stredisko Toyota ED2. Pri vývoji sa vychádzalo z vkusu a požiadavkou európskych zákazníkov.

Toyota Auris

Celkovým poňatím karosérie sa Auris podobá druhej generácii úspešného Yarisu. Pri pohľadu spredu upútajú ostro rezaná maska chladiča a veľké predné svetlomety. Bočný pohľad odhalí zníženú líniu spodných okien. Zadná časť vozidla je podobná poslednej generácii Corolly. Dizajn karosérie pôsobí čistý, vyváženýmdojmom. Proti usadlému štýlu Corolly síce pridáva viac dynamiky, kvalít Civicu, či nového Fiatu Bravo zďaleka nedosahuje. Ak exteriér nového Aurisu stále pôsobí akosi bojácne, vinteriéri sa udieli zmeny o poznanie väčšie. Najvýraznejším prvkom je klenutý stredový tunel, ktorý vytvára akými mosť medzi priestorom vodiča a spolujazdca. Okrem obvyklých ovládačov obsahuje aj veľmi dobre dostupnú riadiacu páku. Pod ňou je umiestnená netradične tvarovaná ručná brzda. Jej pohyb sprevádza príjemný zvuk. Ovládače majú oranžové podsvietenie, kontrolné prístroje sú opritronové. Zaujímavé sú dve zelené špíky, umiestnené medzi otáčkometrom a ukazovateľom rýchlosti. Napovedajú vodičovi, kedy je ideálny stav pre preradenie rýchlostného stupňa.

Toyota Auris

Na predných a zadných sedadlách je vo všetkých smeroch dostatok preistoru. Sklamanie prinesie ich nevýrazné tvarovanie, vpredu sediace pasžieri by uvítali dlhšie operadlá. Pri dlhších cestách príde vhod možnosť upraviť sklon zadných operadiel (o 4 cm). Objemom batožinového priestoru zapadá Auris do šedi priemeru nižšej strednej triedy. Tvarom, veľkosťou a prístupom bude bežným užívateľom dostačovať. Na dne kufra, pod jeho podlahou, je umiestnené dojazdové rezervné koleso. Celkový dojem z priestorného a funkčného interiéru nie je zlý, ale na špicu Toyota Auris nedosahuje. Konkurencia ponúka ešte lepšiu kvalitu spracovania a záplatu hotnodných, mäkčených plastov. Tie v Aurise nenájdete.

Toyota Auris

Zaujímavý postup zvolila Toyota v prípade paltformy nového Aurisu. Nezávislým zavesením zadných kolies na dvojitých priečnych ramenách disponuje len špičková verzia v motorom 2.2 D-4D. Ostatné typy rady si musia vystačiť s lacnejšou torznou zadnou nápravou. Práve toto prevedenie nás po sránke jazdných vlastností príliš nenadchlo. Podvozok je naladený komfortne. Vďaka tomu dobre filtruje mnohé nerovnosti našich ciest,ale nedokáže sa dostatočne potrápiť s priečnymi prahmi, alebo hlbšími výmoľmi. Prejazd cez výtlky vyvoláva nepríjemné nárazy a odsakakovanie zadnej nápravy. Pokiaľ zatúžite cestou na chalupu pretiahnuť Auris po teréne a užiť si "športovú jazdu", budete sklamaní. Ani nie tak mierou nedotáčavosti, alebo nedostatočným držaním zvolenej stopy, ale nepríjemným náklonom karosérie v zákrutách a neistým chovaním podvozku. Dnes už neodpustiteľným javom je hluk od podvozku pri jazdu. Proti Corolle je Auris znateľne tichší, ale na svojich konkurentov predsa len stráca. Naopak, pochvalu si zaslúži exaktné riadenie a vytrvale pracujúce brzdy. Riadenie podporuje elektrický posilovač. Vo vyšších rýchlostiach by podpora posilovača nemusela byť tak účinná. Vodičov poteší slušná odozva na pootočenie volantom.

Toyota Auris

Automobilka Toyota vždy vynikala výkonnými a úspornými zažihovými jednotkami. Vposlednýchrokochsi zaslúžené miesto na slnku vydobila aj vydarenými vznetovými motormi. Čo teda konkrétne nájde zázakník pod prednou kapotou Aurisu? Benzín spaľujúce motory zastupujú verzie s objemom 1.4 VVT-i/71 kW a 1.6 Dual VVT-i/91 kW. Silnejšia 1600-ka sa chváli variabilným časovaním sacích a výfukových ventilov. Kto chce pod kapotou úsporný turbodiesel, môže si vybrať zo vznetovej 1400-ky (1.4D-4D/66 kW), alebo silnejšieho 2.0 D-4D/93 kW. Vrchol ponuky predstavuje 2.2 D-4D/130 kW, ktorá zaručuje špičkovú dynamiku. Práve najsilnejší z ponúkaných turbodieslov je vybavený technológiou D-CAT s bezúdržbovým filtrompevných častíc. Všetky vznetové jednotky majú nízku spotrebu paliva, kultivovaný prejav a mohutný záťah, dostupný v širokom spektre otáčok. Oba zážehové a najslabší vznetový motor pracujú s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou; na želanie sa dodáva automatizovaný MultiMode. Pre ostatné turbodiesely je určená manuálna6-stupňová prevodovka.

Toyota Auris

Kto vyžaduje reprezenttívnejší vzhľad alebo väčší batožinový priestor, môže siahnuť po sedane, alebo kombi. Obe karosérske verzie použivajú označenie Corolla. Karoséria sedanu pôsobí jemnejším a nenápadným dojmom. Rovnako interiér pôsobí klasicky. Varianta kombi je zatiaľ dostupná lenv Japonsku (Toyota Corolla Fielder), japonské prevedenie dizajnu sedanu (Toyota Corolla Axio) saod európskeho modelu Corolla äsedan) odlišuje nielen dizjanom karosérie, ale aj použitou technikou. Európska Corolla, Axio aj Auris majú spoločnú podvozkovú platformu, ale napriek tomu sa jedná o dosť odlišné vozy. Japonské Axio môže byť vabavené napríklad pohonom všetkých koliest, aktívnym tempometom, či inteligentným parkovacím systémom. Pod kapotou Axia/Fielderu pracujú výhradne zážehové jednotky, odlišné od tých, ktoré pohíňajú európsky Auris. Toyota Auris poteší svojho majiteľa priestorným interiérom, jednoduchým a príjemným ovládaním a veľmi kvalitnými pohonnými jednotkami. Medzi slabšie stránky patria nie príliš vydarené sedadlá, hlučnejší podvozok a priemerne kvalitné plasty v inak dobre dielensky spracovanom interiéri. Jazdným vlastnostiam by prospela štandardne dodávaná viacprvková zadná náprava u všetkých variánt. Proti Corolle poklesli ceny, citeľné je to najmä pri variantách so vznetovou pohonnou jednotkou.

Stručné technické údaje Toyota AURIS 2.2 D-4D D-CAT (podlľa údajov výrobcu)

  • Dĺžka: 4220 mm
  • Šírka: 1760 mm
  • Výška: 1515 mm (prevedenie 2.2 D-4D 1505 mm)
  • Rázvor náprav: 2600 mm
  • Objem batožinového priestoru: 354/761 l
  • Objem valcov: 2231 ccm
  • Počet valcov: 4
  • 130 kW/180 k
  • najvyšší točivý moment: 400 N.m/2000 až 2600 ot. za min.
  • priemerná spotreba paliva: 6,2 l/100 km
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,1 s
  • najvyššia rýchlosť 210 km/h
  • objem palivovej nádrže 55 l

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 37

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Toyota Auris


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.