Preposlať Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

15.03.2007 | Miroslav Beneš | Recenzia | Komentárov: 0 |

Keď sa nemecká automobilka Mercedes-Benz rozhodla vyvinúť vo svojom odštepnom závode vozidlo Smart, nikto si nebol istý, či to dopadne s úspechom, alebo nie.

Keď sa nemecká automobilka Mercedes-Benz rozhodla vyvinúť vo svojom odštepnom závode vozidlo Smart, nikto si nebol istý, či to dopadne s úspechom, alebo nie. Dvojmiestny mikroautomobil, ktorý na diaľku spĺňal maximálny povolený rozmer na šírku vozidla a tak mohol parkovať aj kolmo k chodníku na pozdĺžnom státí, sa však začal dobre predávať a preto automobila Mercedes-Benz začala Smart ešte viac podporovať a vytvárať ďalšie modely. A ako išiel čas, objavila sa dokonca perlička v podobe Smart For Two Cabrio.

Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

Dizajnovo veľmi zdarilé autíčko, ktoré zaujme predovšetkým svojou robustnosťou. Kolmá čelná partia de facto bez akéhokoľvek previsu vyniká dvojitými svetlometmi nie nepodobnými tým z luxusných mercedesov. Nenájdeme ani klasickú kapotu motora, pretože ten je umiestnený vzadu pod podlahou batožinového priestoru. Vpredu sa ešte vynímajú robustné blatníky kolies, ktoré prechádzajú až do prednej časti do nárazníka. Bočný pohľad odhaľuje klinovitý profil a efektné dvojfarebné lakovanie. Plátenú strechu nie je takmer poznať. Pri zadnom pohľade už áno. Vyniká čierna vrchná polovica zadnej časti vozidla, ktorá je tvorená práve plátenou strechou a plastovým oknom. Spodná polovica s výklopnými dvierkami batožinového priestoru je doplnená mini zadnými svetlami a opäť pre Smart typické veľké blatníky prechádzajúce aj do zadného nárazníka. Pri sťahovaní strechy je potrebné využiť kombináciu servomotorov a ľudskej sily. Pomocou tlačítka na prístrojovej doske sa zhrnie vrchná časť strechy a zo zadnej hrany dolu je ju potrebné stiahnuť ručne;.pre dokonalý pocit kabrioletu je potom ešte možné zložiť pozdĺžniky nad bočnými okanami a už len sa preháňať s vetrom vo vlasoch. Jazda so stiahnutou strechou je príjemná do rýchlosti okolo 90 km/hod, potom dochádza k nepríjemným turbulenciám vertra vo vozidle a k nadmernému aerodynamickému hluku. Pri natiahnutej streche je vo vnútri vozidla pomerne ticho a kľud.

Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

Interiéru vládne hravosť dizajnu, ale bohužiaľ na úkor praktickosti. Palubná doska je veľmi čitateľná a na vodičovej strane z nej vystupuje malý prístrojový štít s rýchlomerom, a malým displejom palubného počítača. Otáčkomer a analógové hodiny nájdeme nad stredovým panelom. Ako individuálne budíky stojace na malej nožičke prirobené k palubnej doske. Stredový panel potom pokračuje jediným výdychom ventilácie, jeho ovládaním a autorádiom. Trojramenný volant padne dobre do ruky vďaka pomerne silnému vencu. Sedačky sú pohodlné, ale chýba im výraznejšie bočné vedenie. Celkový priestor pre dve osoby vo vozidle je dostačujúci, ale chýbajú odkladacie priehradky a tiez batožinový priestor je miniatúrny, avšak to sa dá vo vozidle tohto typu čakať.

Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

Pohonná jednotka v podobe zážihového trojvalca s obsahom 698 ccm3 dáva najvyšší výkon 45 kW pri 5250 ot/min a maximálny krútiaci moment je 95 Nm pri 2000 ot/min. Tieto hodnoty naznačujú, že je motor schopný s ľahučkým autom pekne zacvičiť. Motor má akoby dve pásma prevádzky. Do 2500 ot/min pri mestskej premávke jazdí v úspornom režime so spotrebou do 5 litrov na 100 km. Pokiaľ motor viac točíte, prejaví sa celkom slušná dynamika, ale spotreba stúpne len nepatrne na priemerných 6 litrov na 100 km. Jazdné vlastnosti vozidla sú vzhľadom k jeho stavbe pomerne dobré. Stabilita pri prejazdoch zákrutou je dostatočná, vozidlo sa nenakláňa, ani nechová nijak neočakávane. Podvozok je naladený skôr tvrdšie práve s ohľadom na potrebné utlmenie náklonu. Brzdová sústava je dimenzovaná dostatočne.

Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004

Záverom je potrebné povedať, že Smart je ideálnym vozidlom do mestskej premávky, s úsporným motorom, ktorému však nechýba dyamika a vo výbornom dielenskom spracovaní zodpovedajúcom nemeckej kvalite a precíznosti. Bohužiaľ len málokto si môže dovoliť dať za takéto vozidlo bezmála 600 000 korún, a preto má Smart len úzky okruh potenciálnych zákazníkov.

Technické parametre

Motor:
Typ motora: zážihový
Valce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 698
Najvyšší výkon (kW / ot/min): 45 / 5250
Najvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 95 / 2000 - 4000
Prevádzkové vlastnosti:
Maximálna rýchlosť (km/h): 135
Zrýchlenie 0 - 100 km/h (s): 15.5
Spotreba-mesto/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4 / 4.7
Rozmery a hmotnosti:
Batožinový priestor - sedadlá/sklopené (l): 150 / 260
Objem nádrže (l): 33
Pohotovostná hm. / nosnosť (kg): 730 / 260
Rozmer pneu: 145/65 R15 vpredu (175/55 R15 vzadu)
Vonkajšie rozmery:
dĺžka (mm): 2500
šírka (mm): 1515
výška (mm): 1549
rázvor (mm): 1812
rozchod vpredu (mm): 1286
rozchod vzadu (mm): 1354
Vnútorné rozmery:
pozdĺžny priestor vpredu min/max (mm): 840 / 1080
výška nad sedadlom - vpredu (mm): 980
šírka vpredu (mm): 1260
dĺžka sedáka vpredu (mm): 510
výška operadla vpredu (mm): 590

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 5

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Smart ForTwo Cabrio (45 kW), r.v. 2004


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.