Preposlať Renault Clio Grandtour

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Clio Grandtour

19.02.2008 | David Kudláček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Praktickou verziou kombi vychádzajúcou z obľúbeného Clia sa Renault rozhodol rozvíriť vodu v triede kompatkných kombi. Má nové Clio Grandtour šancu?

Na konci 90-tych rokov bola ponuka malých kombi segmentu B relatívne bohatá. O priazeň zákazníkov sa usiloval koncern VW sesterskými modelmi Cordoba Vario/Polo Variant, v hre bola kórejská Kia, Fiat Palio Weekend a samozrejme česká Felicia Combi. S novým tisícročím sa začali výrobcovia zameriavať na nové karosárske trendy a malé kombi začali pomaly miznúť. Teraz ale nastáva obrat a v kombi segmente B začína opäť prituhovať. Zatiaľ posledným príchodzím do ringu je nové Clio Grandtour. Na rozdiel od najväčších rivalov (Peugeot 207 SW a Škoda Fabia Combi) nemá Clio priameho predchodcu. Populárny malý voz sa síce vyrába už od roku 1990 (teraz v tretej generácii), ale výrobca až doposiaľ ponúkal len tri a päťdverové hatchbacky. Nové kombi sa za svojimi zákazníkmi rozbieha z tureckej Bursy (závod Oyak Renault), kde sa okrem novinky vyrába ešte Mégane sedan a Thalia. Investície spojené s prípravou výroby Grandtouru dosiahli takmer miliardu korón.

Renault Clio Grandtour

Celkovou dížkou karosérie 4,2 m je nový Renault o pár milimetrov dlhší než Fabia Combi II a rovnako prekonáva o triedu väčší 5-dverový hatch Mégane. Predná polovica karosérie je zhodná s výchozím hatchbackom. Krátka predná kapota, rozmerné netradične tvarované predné svetlomety a silne sklonené čelné sklo stále vyzerá sviežo a moderne. Z boku sa nové Clio javí skôr ako nafúknutý hatchback než pravoverné kombi. Príčinu hľadajme v dlhom rázvore (2575 mm), vďaka ktorému nemuseli tvorcovia tvoriť extrémne dlhý zadný previs. Tento dojem ešte umocňujú malé tretie bočné okná a silné „D“ stĺpiky. Vkusne pôsobia celočervené zadné svetlomety, ktoré nezasahujú do výklopných dverí. Zaujímavé detaily predstavujú extra umiestnené zadné odrazky a netradične tvarované zadné okno piatych dverí. Napriek tomu, že Clio Grandtour prichádza na trh až tri roky po uvedení hatchbacku, zaslúžia si designéri uznanie za to, ako čisto dokázali „nasadiť“ zadnú časť k zvyšku karosérie. Nová, silne zaoblená zadná časť veľmi dobre ladí so zvyškom karosérie. Exkurziu po interiéri novinky začneme netradične odzadu. Prečo? Práve o pozadie malého Francúza sa budú najviac zaujímať kúpychtiví záujemci. Po odklopení piatych dverí vás uvíta základných 439 l batožinového priestoru. Vďaka nízkej nákladovej hrane (58 cm nad zemou) sa pri nakladaní batožiny nezapotíte. Body naviac si Clio vyslúži za dvojitú podlahu batožinového priestoru. Pri jeho použití sa úžitkový priestor zmenší na stále slušných 403 l. Dvojdielnu podlahu je možné vybrať a jednoducho ju prichytiť k zadným sedadlám. Variabilitu ďalej zvyšuje štandardne dodávaná delená zadná lavica.

Renault Clio Grandtour

V prípade defektu pneumatiky asi nebudete na tvorcov automobilu spomínať v dobrom. Tak, ako v Cliu III, je aj tu plnohodnotná rezerva zavesená pod podlahou na komplikovane riešenom držiaku. Prístrojová doska, výplne dverí a sedadlá prevzal výrobca bez zmeny z pôvodného hatchbacku. Moderne riešená prístrojovka nepostráda typickú francúzsku eleganciu a poteší elegantne riešenými ovládacími prvkami. Kvalita spracovania je príkladná. Horná časť prístrojového bloku pokrýva mäkčený plast. Oživenie prináša priebežná chrómová lišta a striebristo lakované doplnky. Potrebnú pohodu za inak skvele tvarovaným volantom kazí fakt, že sa nedá pozdĺžne nastaviť. Pohodlné predné sedadlá vyhovejú vďaka veľkorysým rozmerom aj vysokým vodičom; tuhšie výplne obmezujú bolesti chrbta pri dlhých cestách. O zadných sedadlách a ponúkanom priestoru len v dobrom. Kvalitné posedenie plus dostatočné miesto pre nohy cestujúcich vyzdvihujú nový Grandtour na špičku triedy. Kyslý úsmev na tvári naopak vyvolá nedostatočná vnútorná výška vzadu. Je to daň za výrazne sa zvažujúcu strechu. Kto trpí klaustrofóbiou, môže si objednať dvojicu strešných presklených okien; predné elektricky otváracie s plochou 500 x 430 mm, zadné pevne vlepené do karosérie s rozmerom 500 x 630 mm.

Renault Clio Grandtour

Francúzska túžba po komforte neminula ani malé Clio. Voz ponúkne kvalitné odpruženie, ktoré dokáže vstrebať väčšinu nerovností našich ciest. Jazdné vlastnosti sú stejne isté ako v krátkej verzii. Pri jazde na limite sa začne pozvoľna prejavovať vrodená nedotáčavosť, ktorá sa dá dobre kontrolovať. Riadenie vybavené elektrickým posilovačom je pomerne presné, ale kvalitu konkurencie vybavenej poctivou hydraulikou nedosahuje. Oproti minulosti výrobca preprogramoval softwér riadiacej jednotky a došlo tak k zníženiu účinnosti a zlepšeniu odozvy riadenia okolo stredovej polohy. Brzdy sú klasické renaultské „jedovky“. Brzdný účinok je vynikajúci a neklesá ani pri opakovanom použití. Chválime fakt, že aj základnú motorizáciu vybavil výrobca štvoricou kotúčov; oproti minulosti sa zlepšilo dávkovanie brzdného účinku. Rezervy nachádzame v radení. Výrobca by mal zapracovať na presnejšom chode radiacej páky. Naopak príjemne krátke dráhy a celková ľahkosť radenia patria k prednostiam tejto modelovej rady. Ako je na tom nové Clio s počtom prevodových stupňov? Obe 1200-vky, najsilnejšia „jedna-šesťka“ a dvojica slabšia „dé-cé-íčiek“ spolupracuje s priamo radenou 5-stupňovou prevodovkou. K základnej 1200-vke sa alternatívne dodává 5-stupňový robotizovaný Quickshift (57 kW). Pre najsilnejší 1.6 16V pripravil výrobca za príplatok klasickú 4-tupňovú samočinnú prevodovku. Najsilnejší z dieselov štandardne disponuje 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Renault Clio Grandtour

Pod kapotou malého kombi s kosodĺžnikom v znaku pracuje dvojica odlišne výkonných zážihových 1200-viek a maloobjemové vznetové dCi. Sympatické je, že sa výrobca neuchýlil k znižovaniu počtu valcov a všetky motory vrátane toho základného sú 4-valcové. Ako základ zvolili francúzi osvedčenú 16-ventilovú 1200-vku s výkonom 55 kW. Pre milovníkov rýchlej jazdy je pripravený motor s rovnakým objemom, ale naviac vybavený preplňovaním. „Downsizingová“ 1.2 TCE/74 kW dokáže s malým kombíkom pekne zatriasť. Milovníci úspornej jazdy siahnu po vznetovom motore s objemom 1,5 l, ktorý poteší mäkkým chodom, dostatkom točivého momentu a nízkou spotrebou. Na náš trh vstupuje dieselové „dé-cé-íčko“ v dvoch variantách. Prvá produkuje 50 kW, dynamickejšie prevedenie 63 kW. Pre západné trhy pripravil výrobca ešte výkonnejšiu variantu, naladenú na veľmi pekných 78 kW. Podľa vyjadrenia obchodného zastúpenia sa s jeho dovozom kvôli vyššej predajnej cene nepočíta. Aby bol výpočet pohonných jednotiek úplný, nesmieme zabudnúť na vrcholnú zážihovú 1600-vku s výkonom 83 kW. Tu tak isto, ako najvýkonnejší diesel v cenníku slovenského zastúpenia nenájdete.

Renault Clio Grandtour

Nové Clio Grandtour predstavuje veľmi vyvážený automobil, ktorý má (nielen) na slovenskom trhu šancu na úspech. Designom, jazdným komfortom, veľkosťou batožinového priestoru a v neposlednej rade veľmi priaznivou cenou sa čoskoro môže stať veľmi nepríjemným konkurentom českej Fabie Combi. Cenu základného prevedenia 1.2 16V/55 kW stanovil importér na priaznivých 370 tisíc.

Stručné technické údaje RENAULT Clio Grandtour 1.2 TCE (podľa údajov výrobcu)

Dĺžka4203 mm
Šírka1719 mm
Výška1513 mm
Rázvor náprav2575 mm
Objem batižinového priestoru439/1277 litrov
Objem palivovej nádrže55 litrov
Objem valcov1149 ccm
Počet valcov4/DOHC
Maximálny výkon74 kW/101 k/5500 ot/min
Najväčší točivý moment145 N.m/3000 ot/min
Zrýchlenie 0 – 100 km/h11,2 s
Maximálna rýchlosť184 km/h
Priemerná spotreba paliva5,8 l/100 km

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 97

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Renault Clio Grandtour


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.