Preposlať audi A1-nové fakty a fotografie

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

audi A1-nové fakty a fotografie

01.11.2007 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenzie | Komentárov: 0 |

Audi A1 konečne odhodilo masku z Pola a ukázalo sa nám v celej svojej kráse. Stalo sa tak na Tokyo Motor Show.

Potom, čo sme vám poskytli nejaké základné informácie o chystanom modeli Audi A1 (maskovanom ako VW Polo), prinášame vám oficiálne fotografie a fakty. Vítajte v novom Audi A1, alebo skôr v projekte Metroproject quattro, ako bolo toto vozidlo predstavené tento týždeň na jednej z najväčších motoristických udalostí, a síce na Tokyo Motor Show.

audi A1-nové fakty a fotografie

Takže nástupca ~1?

Koncept má trojo dverí a štyri sedadlá. Ale na rozdiel od starej A2, toto nie je žiadne lacné mestské vozítko (aj keď A2-ka práve 2x lacná nebola). Je to prémiové auto zo segmentu, do ktorého spadá napríklad ~2. Koncept mal hliníkové stĺpiky a strechu, a dúfame, že sa to udrží aj v sériovej výrobe. Z profilu vyzerá auto veľmi športovo a zatiaľ je to auto s najlepším sport-lookom od Audi.

audi A1-nové fakty a fotografie

Zadná časť vyzerá fakt drzo...

Veľmi sa podobá konceptu Shooting Brake z roku 2005. Výrazné zadné svetlá a dva kanóny namiesto výfukov trochu pripomínajú kozmickú loď. Koncept je 3.91m dlhý, 1.75m široký, a 1.4m vysoký. Rázvor kolies (2.46m) sa veľmi približuje k Mini (2467mm). Audi totiž veľmi dobre vie, kto bude jeho najväčší súper.

audi A1-nové fakty a fotografie

Interiér vyzerá ako v každom inom Audi.

Ak máte na mysli dokonalú kvalitu a ergonómiu, tak máte pravdu. Volant je dolu sploštený a je podobný ako v modeli ~3. Nízko umiestnené ovládače klimatizácie sú zasa podobné ako v ~4 a supersporte ~5. K dispozícii bude aj prevodovka s-Tronic (pôvodným menom DSG).

audi A1-nové fakty a fotografie

A čo je ako toto???

To je hybridný systém pohonu, ktorý sa v sériovej verzii možno tiež objaví. Koncept bol poháňaný motorom 1.4 TFSI, ktorý má výkon 148 koní a elektromotorom s výkonom 40 koní. A aj napriek tomuto systému pohonu, kufor má slušný objem 240 litrov, čo je viac ako v Mini.

audi A1-nové fakty a fotografie

Niečo ďalšie?

Audi je zadokolka. Nie, vážne. Behom nízkych rýchlostí sa o pohon stará len elektromotor a ten prenáša výkon len na zadnú nápravu. Takže skutočne môžete mať čiastočne zadokolku. Dojazd na plne nabitú batériu v elektromotore je asi 100 km. Nabiť ju môžete z akejkoľvek zásuvky. Vďaka tejto kombinácii pohonov by sa mali emisie pohybovať len okolo 112 g/km.

audi A1-nové fakty a fotografie

audi A1-nové fakty a fotografie

Hmm zelené auto. Bude aspoň trochu divoké??

Ale áno. Koncept poháňaný preplňovanou štrnástkou zrýchli z 0-100 km/h za 7.8 s a maximálna rýchlosť je 202 km/h. Takže si s ním určite užijete kopec zábavy.

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 12

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku audi A1-nové fakty a fotografie


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.