Preposlať Rally Příbram 2007

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Rally Příbram 2007

21.11.2007 | Tomáš Trhoň | Zaujímavosti | Komentárov: 0 |

V jeden jesenný víkend som sa divácky zúčastnil Rally Příbram, tak tu máte stručný report.

V jeden jesenný víkend som sa divácky zúčastnil Rally Příbram, tak tu máte stručný report. Rallye Pongratz Kralovice, ktorá bola poslednou súťažou Voľného poháru v rallye, vyhral Pavel Červenka s Pavlom Hruškou pred posádkami Nešpor – Nešpor a Vyštejn – Vyštejnová. Prvé dve miesta tak patrili vozidlám Mitsubishi Lancer Evo IX a tretie Subaru Impreza Sti N12. V klasifikácii Voľného pohára zvíťazili Jiří Svoboda s Pavlom Adámkom na voze Toyota Celica. Dobre pripravená súťaž sa síce nevyvarovala opozdeniu oproti pôvodne plánovanému časovému harmonogramu, ktoré postupne narástlo až na 50 minút, ale nakoniec si všetky posádky pekne zazávodili na zaujímavých tratiach rýchlostných skúšok a predviedli tak početným divákom na záver sezóny pekný zážitok. Súťaž bola naplánovaná ako dvojdenná. V piatok večer po slávnostnom štarte na Kralovickom Masarykovom námestí čakala posádky dvojica rýchlostných skúšok na jednom úseku medzi Dřevcom a Výrovom. Všetko sa už odohrávalo za úplnej tmy, čo mnohým jazdcom nezvyknutým jazdiť rallye so svetelnou rampou robilo nemalé problémy. Druhý deň sa tri úseky opakovali trikrát, a posádky na nich zavítali až na Rokycansko do okolia Zvíkovca, kde štartovala jedna z rýchlostných skúšok.

Rally Příbram 2007

Rally Příbram 2007

Prvý úsek druhého dňa, ktorý bol inou variantou úseku z piatkového večera, usporiadatelia pripravili ako polookruhovú skúšku. 11 rýchlostných skúšok malo dĺžku celkovo 129 km, a pretože na týchto súťažiach neplatí pravidlo o rušení rýchlostných skúšok, väčšina jazdcov sa na nich aj zviezla. Menším problémom sa nakoniec v tomto ohľade ukázal len vytečený olej z jedného vozidla na trati RZ 5. Súťaž bola veľmi dobre obsadená, pretože vo všetkých troch majstrovstvách je už dobojované a niekoľko posádok, ktoré sa pravidelne týchto seriálov zúčastňovali, využilo príležitosť k peknej jazde na záver tohtoročnej dlhej sezóny. Sem patrili najmä piloti silných štvorkoliek, teda pozdejší víťaz Červenka, Nešpor alebo Mulač, ale aj rýchly Křížek s Hondou. Ďalší jazdci štartujúci pravidelne vo Voľnom pohári (VP) využili možnosť silné vozy s pohonom všetkých kolies si aspoň vypožičať, a tak sa na čele odohrávala bitka, za ktorú by sa nemusela hanbiť nejedna súťaž usporiadaná pod FASom. Zaujímavé bolo porovnanie jazdcov z „veľkých súťaží“ so špičkou Voľného pohára. „Amatéri“ sa síce na stupne víťazov neprebojovali, ale väčšina sa nasadeným skúseným posádkam vyrovnala a rozhodne pri porovnaní nesklamali. Kvalita štartovného poľa bola obecne jednou zo silných stránok tejto rallye.

Rally Příbram 2007

Rally Příbram 2007

Po piatkovej krátkej etape bol na vedúcej priečke Nešpor, pred Mulačom a Červenkou, štvrtý bol Vyštejn a piaty vedúci muž klasifikácie VP Svoboda. S nepatrným odstupom šiesty sa držal účastník „veľkého majstra“ Křížek s Hondou Civic Type R, ktorý dobre zúročil skúsenosti s jazdou za tmy a držal za sebou ďalšie silné štvorkolky. Solídny výkon podával aj Jiří Kalista s BMW 325i, ktorý sa pohyboval na hranici prvej desiatky pred jediným WRC v súťaži Mackovou Toyotou Corolla. Smolu mal Vrkoslav, ktorý pri svojom rýchlom favoritovi zaznamenal hneď na prvej skúške defekt ľavého predného kolesa. Druhý deň priniesol boj najmä o druhé miesto absolútneho poradia medzi dvoma Subaru Vyštejna a Mulača s Nešporovým „myšiakom“. Na prvú priečku sa totiž po RZ 5 dostal Červenka a už pred seba nikoho nepustil, keď druhý deň vyhral okrem tretej všetky rýchlostné skúšky. Už už to vyzeralo, že za druhým Nešporom, ktorému prechod z poruchového Forda Escort Kit Car na Mitsubishi deviatej evolúcie veľmi prospel, skončí Mulač. Tomu sa posledná skúška ale vôbec nepodarila a prenechal tak tretiu priečku značkovému kolegovi Vyštejnovi. Piaty išiel celkom v kľude vedúci muž klasifikácie VP Svoboda, ktorý si udržiaval mierny náskok pred Koutným (Subaru), Bezouškom s exotickým Mitsubishi Colt z Komárkovej stajne, na ktorých dotieral ešte Klestil (Subaru). Potom nasledoval Kalista, ktorého BMW ani za svetla nestrácalo rýchlosť, a jazdec naviac pridal typické šmyky vyplývajúce z klasickej koncepcie vozidla motor vpredu – pohon zadných kolies. Prvú desiatku uzavieral Malý, učiaci sa ovládať silnú štvorkolku Mitsubishi a odsunul tak tesne za prvú desiatku absolútneho poradia Mackovo WRC. Veľmi dobre išiel aj Moravec s Mazdou, ktorému sa podarilo vyhrať triedu SA3 pred Vrkoslavom, ktorého Favorit sa ani v sobotu nepredstavil v najlepšej kondícii a občas fungoval len na tri valce. Ozdobou tejto triedy bol spočiatku dravo jazdiaci Kolář so Škodou 130, bohužiaľ nebolo mu dané vidieť cieľ. Hneď za Vrkoslavom skončil v absolútnom poradí favorit víťaza triedy SA2 Paula. Táto trieda bola najpočetnejšie obsadená, štartovné pole tu tvorili predovšetkým škodovky rôzneho veku, koncepcie a kvality, medzi ktoré sa zamiešali rýchle Suzuki Swift. Trieda SA4 sa stala kompletne korisťou jazdcov z veľkého majstrovstva v poradí Křížek, Vykydalová, Kubata, ktorí tak nedali ďalším posádkam šancu.

Rally Příbram 2007

Rally Příbram 2007

V súťaži štartovalo veľa historikov, aj keď niektorí kvôli úpravám medzi súdobými vozidlami. V triede HA2 došiel jediný Kašpar s rýchlym Mini Cooperom, napriek tomu, že jeho motor nepracoval príliš dobre a do otáčok sa mu nechcelo. Menšiu triedu medzi historikmi opanoval ostrieľaný Liška s „tisícovkou“, ktorý aj napriek problémom v poslednom teste udržal za sebou Kopáčka staršieho so svojím tradičným zeleným VW Golf. Diváci, ktorí si počkali až na záver štartovného poľa, rozhodne nezaváhali, pretože na konci sa ako za starých čias naháňali štyri trabanty, z ktorých najrýchlejší bol nakoniec liberecký Charousek. Kým išiel, najväčšie ovácie si od divákov užil za svoju divokú jazdu Tomáš Rejžek so svojím červeným „bakelitom“. Z 80 posádok, ktoré sa postavili na štart, ich nakoniec v sobotnom podvečeri uvidelo cieľ celkom 51. Počasie ukázalo vzhľadom k tohtoročnej studenej jeseni veľmi vľúdnu tvár a okrem pár kapiek v piatkovom podvečeri sa súťaž odohrávala na skoro suchej trati, keď v sobotu na chvíľu vysvitlo aj slniečko, sťaženej len opadaným lístím a niekoľkými vlhkými úsekmi v lesoch. Drobnú vadu na kráse však táto súťaž predsa len mala a tou bolo meranie a spracovanie výsledkov. Ak ani po niekoľkých hodinách po dorazení poslednej posádky do cieľa nie je schopný usporiadateľ vyhlásiť konečné výsledky a potvrdiť víťazné posádky, tak niečo nie je v poriadku. Takmer všetci síce tvrdia, že jazdia hlavne pre radosť a o poradie im až tak nejde, ale v skutočnosti je to tak, že všetci medzi sebou tvrdo závodia. Bez presného merania času a dôveryhodného spracovania výsledkov to predsa nejde. Oficiálnych výsledkov sa posádky nakoniec nedočkali a poháre im prídu až neskôr poštou! Napriek tomu, že bolo dosť chladno, tak sa mi súťaž celkom páčila. Každopádne sa teším, že sa v Kraloviciach budúci rok zasa nejaká súťaž uskutoční.

Rally Příbram 2007

Rally Příbram 2007

Rally Příbram 2007

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 4

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Rally Příbram 2007


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.