Preposlať Elektromobily

 

Zdieľanie článku na sociálnych a iných sieťach

Radi by ste sa podelili o tento článok s ostatnými? Kliknutím na ikonky nižšie ho môžete zdieľať na danej sieti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Elektromobily

20.09.2007 | Ondřej Koníček | Zaujímavosti | Komentárov: 0 |

Áno, elektromobily neprodukujú žiadne výfukové emisie. Nevypúšťajú žiadny kysličník uhličitý, ale zase až tak " čisté" nie sú, obzvlášť keď sú nabíjané z elektrickej siete tak produkujú významné množstvo fosílnych palív, ako pri horení uhlia.

Elektromobily a uhoľné elektrárne.

Áno, elektromobily neprodukujú žiadne výfukové emisie. Nevypúšťajú žiadny kysličník uhličitý, ale zase až tak " čisté" nie sú, obzvlášť keď sú nabíjané z elektrickej siete tak produkujú významné množstvo fosílnych palív, ako pri horení uhlia.

Takže, sú teda lepšie ako klasické benzínové autá?Určite.

Pre začiatok elektromobily generujú iba zlomok toho, čo by vypustilo klasické benzínové auto. Na každý galón(3.7litra) spáleného benzínu pripadá približne 22 libier (asi 9 kg) kysličníku uhličitého, čo je dôležitý plyn, ktorý spôsobuje globálne otepľovanie. Ak auto prejde na galón 25 míľ(40 km), tak na tejto vzdialenosti vypustí 22 libier kysličníka uhličitého, rovnako ako iných škodlivých látok. Pre porovnanie, elektrické auto môže prejsť túto vzdialenosť so spotrebou 5 KW hodin (kWh) elektrickej energie, s pomerom 200 wattov na hodinu/míľu. Zhruba 5 libier uhlia je potrebné na vytvorenie 5 kWh. V závislosti na úrovni obsahu oxidu uhličitého v uhlí, 1 kWh obsahuje cca. 1.4 libry CO2.

Elektromobily

To je 7 libier CO2 vs. 22 libier na prejdenie rovnakej vzdialenosti 25 míľ.

Ale čo ostatné " znečisťovače" , nie sú dnešné auta výrazne čistejšie?

Sú a stále sa zlepšujú , čo je dobrá správa. To je ale i elektrická sieť. Do siete sa začínajú pridávať solárne a vetrené elektrárne a staršie, znečisťujúce elektrárne sa vyraďujú, čím sa sieť stáva čistejšia. I cez to sa spoločnosti dostávajú pod tlak od obyvateľstva, najmä kvôli tomu, že budú vystavané stovky uhoľných elektrárni na celom svete.

Elektromobily

Ekonomika elektromobilov.

Ak dokážete prejsť 25 míľ so spotrebou 5 kWh, znamená to, že Vás to bude stáť zhruba 40 centov(cca.8Kč). Naopak pri prejdení tej istej vzdialenosti v benzínovom aute Vás to stojí asi 1 galón, čo je cca. 2-3 USD(40-60Kč). Keď dobíjate svoj elektromobil zo solárnych článkov , tak ako to už robia niektorí majitelia v Kalifornii, cena za jednu prejdenú míľu sa ešte zmenší , tiež sa skráti doba počas ktorej sa Vám vrátia investície do týchto áut, pretože nahradíte stále sa zdražujúci benzín. Postupom času pomáhate tiež životnému prostrediu a tým nielen sami sebe ale aj nasledujúcej dekáde.

Ale čo so všetkými tými batériami a znečistením, ktoré spôsobujú?

Môžu byť a sú recyklované, pred tým ako sa tak stane je však veľká pravdepodobnosť, že batérie nájdu iné uplatnenie, napr. ako skladisko elektrickej energie pre sieť. Zatiaľ čo ich užitočnosť v automobiloch končí zhruba po 160 000 až 250 000km, potom môžu vykonávať užitočnú úlohu v poskytovaní elektrickej energie pre domácnosti a firmy, ktoré majú záložný zdroj energie. Až po tejto úlohe sa batérie väčšinou recyklujú.

Elektromobily

tlačiť

Diskusia k článku


Hodnotenie:

hlasov: 12

Pozn: čím väčšie číslo, tým lepšie hodnotenie

Diskusia

Diskusia k článku Elektromobily


počet príspevkov: 0

 

viac

menej

menej značiek

Už raz ste hlasovali.

Odobrať možnosť

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrať aspoň dva produkty na porovnanie.